Het belang van klantwaarderingen en hoe je dit als Zorgpraktijkhouder kan uitdragen

Het belang van klantwaarderingen en hoe je dit als Zorgpraktijkhouder kan uitdragen

Het belang van klantwaarderingen en
hoe je dit als Zorgpraktijkhouder kan uitdragen

In dit artikel leer je: 

  • Waarom klantwaarderingen belangrijk zijn 
  • Welke soorten klantwaarderingen er zijn en hoe je die kan presenteren
  • Hoe je klantwaarderingen kan verzamelen

“Social Proof op uw website zorgt ervoor dat een groter deel van de bezoekers op uw website geneigd is contact met u te nemen. Dit verschil zit hem in 3% Versus 5%: Op 100 bezoekers zijn dat dus 2 extra klanten. Dit kan op de lange termijn een groot verschil maken.”

Waarom zijn Klantwaarderingen zo belangrijk?

Social Proof speelt tegenwoordig een belangrijke rol bij het beslissingsproces van een cliënt. Stel je voor dat 5 praktijken van dezelfde omvang zich op eenzelfde manier presenteren: De praktijken zien er goed verzorgd uit, de websites zijn modern en geven goed weer wat men in de praktijken kan verwachten en de cliënten worden altijd keurig en correct begeleidt. 

En nu heeft 1 van deze praktijken op meerdere platformen ervoor gezorgd dat cliënten iets positiefs over hen zeggen: Bij Google Mijn Bedrijf staan 5 sterren gegeven door 25 mensen, Op de website staan enkele uitspraken van tevreden cliënten met een foto en bovendien scoren ze een 8,7 uit 35 vragenlijsten met Qualifiew! 

In welke praktijk is het over 3 maanden drukker denkt u? Mensen worden bewust danwel onbewust beïnvloed door dit soort uitingen en zullen hun voorkeur krijgen voor de praktijk die zijn best doet om te laten weten wat mensen van hen vinden.

We zetten een aantal mogelijkheden voor het uitdragen van klantwaarderingen op een rij.

Qualiview

Hiermee kunt u patiënten een vragenlijst mailen. De software maakt het mogelijk om uw beoordelingen op meerdere onderdelen inzichtelijk te maken met een cijfer. Met een Widget op uw website kunt u dit bovendien op een leuke manier aan uw bezoekers laten zien. Het gebruik van deze software kan bijdragen aan een professionele uitstraling van uw praktijk. 

Zorgkaart Nederland

Zorgkaart Nederland is een grote ervaringswebsite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Patïenten kunnen hier een review achterlaten. Via een Widget kunt u uw score op uw website laten zien. Het gaat hier wel om tonen van 1 cijfer. Voor de inhoud moeten bezoekers uw website verlaten.

Mediquest

Uitgebreid programma die een vergelijkbare dienst levert als Qualifiew. Er is een widget beschikbaar om de scores op uw website te tonen en daarnaast is een koppeling van Zorgkaart Nederland mogelijk. Ook Mediquest heeft een professionele uitstraling. 

Google Mijn Bedrijf

Goed gebruikte dienst van Google die vooral praktische informatie biedt aan Google gebruikers. Dit profiel fungeert als het ware als “mini-website” in de zoekresultaten. Makkelijk voor uw telefoonnummer en openingstijden… en reviews! Dit is een prominent en laagdrempelig onderdeel van het profiel. Het is wel iets oppervlakkiger omdat mensen vrij zijn in te vullen wat zij willen. Enige sturing hierin is raadzaam. Als u desalniettemin enkele tientallen reviews heeft, draagt hij bij aan vertrouwen van Google gebruikers. De Google reviews zijn waarschijnlijk de eerste reviews die Google gebruikers over uw bedrijf lezen.

Het vragen van een review is makkelijk, door het sturen van een whatsapp link via de GMB app.

Testimonial Video’s

Een zeer krachtig middel voor het wekken van vertrouwen. Mensen hebben helemaal de moeite genomen om voor u 1 minuut op de video te gaan. Als ze dit voor u over hebben dan moet het erg prettig verblijven zijn bij jou en in jouw praktijk! 

Klantcases

Aan te raden bij specialistische of langdurige trajecten. Met klantcases wordt uitvoerig uitgelegd welke klachten er zijn, welke diagnose is gesteld en hoe dit in zijn werk is gegaan. Het behandeltraject en vervolgens de resultaten worden uitgebreid omschreven. Sterker bewijs van de kwaliteit van uw dienst en getuigenis van uw kennis is er bijna niet. Een dergelijke case opzetten en uitwerken kost ook heel veel tijd. Bovendien dient met veel zaken rekening te worden gehouden, zoals de AVG.

Testimonials op de website

Tot slot, uitspraken van klanten met een foto van hen erbij op uw website. Dit draagt over het algemeen bij aan conversieverhoging: Wanneer 100 mensen uw website bezoeken en u heeft geen gebruiksvriendelijke afspraken knop en geen klant testimonials, dan zullen misschien 1 a 2 mensen contact met u leggen. Heeft u deze zaken wel goed verzorgd, dan nemen 3 a 4 mensen contact. 

Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals

Ruim 70% van de Nederlanders zoekt online naar een zorgverlener. De online vindbaarheid van jouw praktijk is dus erg belangrijk. Samen met ons kunt u deze potentiële cliënten bereiken door gerichte, hoogwaardige content die is gekoppeld is aan een overzichtelijke en klantvriendelijke website.

Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jouw als ondernemer in de zorg.

Neem vrijblijvend contact op.