Hoe Informeer je mensen in Google over jouw Chiropractie Praktijk?

Hoe Informeer je mensen Online over jouw Chiropractie Praktijk?

Hoe Informeer je mensen in Google over jouw Chiropractie Praktijk?

In dit artikel leer je:

  • Hoe mensen in Google naar een chiropractor zoeken
  • Op welke 3 effectieve manieren je die mensen over jouw praktijk kan informeren
  • Hoe je deze mensen aan je kan binden als cliënt

De weg die een (potentiële) cliënt online aflegt voordat ze bij jou kliniek komen, kan er verschillend uitzien. Eén weg is die van de groep mensen die weet dat ze een chiropractor nodig hebben of willen bezoeken, naar de Google Search Bar gaat en “chiropractor + plaats” invoert. Zie het onderstaande voorbeeld met Amsterdam en Den Bosch.

“De weg die een (potentiële) cliënt online aflegt voordat ze bij jou kliniek komen, kan er verschillend uitzien.”

3 Manieren voor Online Zichtbaarheid

Er zijn 3 manieren waarop iemand joúw kliniek in het vizier kan krijgen: 

  1. Je wordt vermeldt in de Google My Business resultaten (die met de gele sterren, werkt heel goed voor lokale zoekopdrachten) 
  2. Jouw tekst advertentie staat tussen de Google Ads zoekresultaten (afbeelding rechts, Chiropractie Den Bosch in dit voorbeeld) 
  3. Jouw website wordt vermeldt in de organische zoekresultaten (Chiropractie Ceintuurbaan in onderstaand voorbeeld) 

Bovenaan in Google

In een ander artikel leggen wij uit hoe je jouw kliniek met name aan de mensen die in de buurt zijn, kan laten zien met Google My Business

Heb je als doelstelling om een X-aantal nieuwe cliënten per maand in jouw praktijk te verwelkomen, dan is Google Ads heel geschikt. Je betaald hiervoor per klik op jouw advertentie resultaat. Wij lichten in een ander artikel uitgebreid toe hoe dit voor jouw kliniek kan werken. 

Om goed zichtbaar te zijn in de organische resultaten (dat betekent meestal in ieder geval óp pagina 1 van Google, bij voorkeur natuurlijk in de top 3) gelden complexere regels. Je begeeft je je dan op het vlak van zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO of Search Engine Optimization genoemd) waarbij het verstandig is om een focus te kiezen: Hoe presenteer ik mijzelf als chiropractor, welk verhaal wil ik vertellen, zijn er specialisaties waarbij ik hoge waarde aan cliënten kan leveren en hoe trek ik die voorkeurs-cliënt naar mijn praktijk? In het artikel “hoe informeer je mensen online over jouw specialisatie als kliniek houder?”, leggen we uit hoe je een duurzame strategie kan uitvoeren 

Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals

Ruim 70% van de Nederlanders zoekt online naar een zorgverlener. De online vindbaarheid van jouw praktijk is dus erg belangrijk. Samen met ons kunt u deze potentiële cliënten bereiken door gerichte, hoogwaardige content die is gekoppeld is aan een overzichtelijke en klantvriendelijke website.

Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jouw als ondernemer in de zorg.

Neem vrijblijvend contact op.