Het Zoekproces van Iemand die Pijn heeft of een Specialist Zoekt

Het Zoekproces van Iemand die Pijn heeft of een Specialist Zoekt

Het Zoekproces van Iemand die Pijn heeft of een Specialist Zoekt

In dit artikel leer je:

  • Hoe mensen online naar informatie zoeken als ze pijn hebben of een specialist zoeken
  • Dat in dit zoekproces een verschil bestaat tussen urgentie en oriëntatie
  • Hoe je als specialist deze mensen met verschillende behoeften kunt informeren

Wanneer mensen pijn hebben of informatie over een specialist willen, is internet één van de belangrijkste kanalen om meer te weten te komen. Zoals we in andere artikelen eerder hebben besproken, zoeken veel mensen naar informatie over pijnen en kwalen en zoeken ze daarnaast ook rechtstreeks naar specialisten. 

We kunnen hierin 3 typen zoekgedrag onderscheiden:

  • Mensen die urgentie hebben: Ze weten wat er scheelt, ze moeten nú naar een specialist
  • Mensen die bevestiging zoeken: Ze willen symptomen van een kwaal nagaan
  • Mensen die zich oriënteren: Ze hebben bijvoorbeeld rugklachten en willen weten waardoor dit komt en wat er aan de te doen is

Deze gelaagdheid in zoekgedrag geeft het proces aan dat mensen doorlopen wanneer ze een oplossing voor hun gezondheidsklacht zoeken. In dit artikel vertellen wij hoe jij als zorgprofessional deze mensen effectief kan helpen met informatie en aan jouw kliniek kan binden.

“Wanneer mensen pijn hebben of informatie over een specialist willen, is internet één van de belangrijkste kanalen om meer te weten te komen.”

Mensen met Urgentie: Zorg dat Je Makkelijk en Direct Bereikbaar bent

Wanneer mensen weten wat er scheelt, zoeken zij naar een specialist die hen direct kan helpen. Bijvoorbeeld om een afspraak te maken en binnen 24 uur terecht te kunnen. Zij zoeken in Google bijvoorbeeld naar “fysiotherapeut den haag” of “osteopaat afspraak maken”. Er zijn 3 effectieve manieren waarop je deze mensen gebruiksgemak kan bieden in hun zoektocht: 

  1. Sta bovenaan pagina 1 van Google met een tekstadvertentie 
  2. Zorg dat jouw telefoonnummer en openingstijden goed vermeldt staan in jouw Google Mijn Bedrijf profiel
  3. Zorg dat ze jou makkelijk kunnen bellen of mailen op jouw website

 

Mensen die Bevestiging zoeken: Zorg dat je Symptomen en Behandelingen goed Omschrijft

Wanneer mensen mensen denken een kwaal te hebben, informeren zij zich op internet over de symptomen ervan. Hebben ze de kwaal en wat is eraan te doen? En bij wat voor specialist zijn ze het beste af? Dit zijn belangrijke zaken voor iemand in deze fase van het zoekproces. Er zijn 3 effectieve manieren waarop je deze mensen effectief kan informatie kan bieden in hun zoektocht:

 

  1. Zorg voor uitgebreide artikelen op jouw website die de specifiek de kwaal, de symptomen en behandeling ervan omschrijven
  2. Laat cliënten aan het woord in reviews of video’s waarin ze vertellen hoe jij hun kwaal hebt verholpen
  3. Zorg dat ze jouw praktijk makkelijk kunnen bellen of mailen op jouw website, voor bijvoorbeeld persoonlijk contact of het maken van een afspraak

Mensen die zich Oriënteren: Geef Informatie over Oorzaken en Preventie van Klachten

Wanneer mensen alleen nog klachten constateren, zijn veel vragen nog onbeantwoord. Wat kan de oorzaak van de klacht zijn? Is het ernstig? Moet ik direct naar een specialist of kan ik zelf dingen doen om de klachten te verminderen? En welke specialist is het meest geschikt voor het verminderen van dit type klachten?

 

  1. Zorg voor artikelen op jouw website die de klachten, de symptomen en de oorzaken ervan omschrijven
  2. Richt je ook op de preventie ervan. Plaats video’s waarin je vertelt en laat zien hoe je deze klachten kan voorkomen
  3. Zorg dat je jouw makkelijk kunnen bellen of mailen op jouw website, voor bijvoorbeeld persoonlijk contact of het maken van een afspraak

Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals

Ruim 70% van de Nederlanders zoekt online naar een zorgverlener. De online vindbaarheid van jouw praktijk is dus erg belangrijk. Samen met ons kunt u deze potentiële cliënten bereiken door gerichte, hoogwaardige content die is gekoppeld is aan een overzichtelijke en klantvriendelijke website.

Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jouw als ondernemer in de zorg.

Neem vrijblijvend contact op.