Facebook

Iedereen heeft wel iets met social media. U heeft waarschijnlijk wel een account op Facebook, Twitter, Intagram, Snapchat, of een van de andere social media platformen. Social media is heel handig om mensen overal ter wereld te kunnen bereiken, maar ook om meerdere mensen tegelijkertijd te bereiken. Daarom is reclame maken via social media een zeer effectieve methode.

Hoe werkt adverteren via Facebook

Op Facebook kunt u naar hartenlust berichten plaatsen op uw tijdlijn of chatten met andere gebruikers. U kunt berichten van andere liken en reageren op de status verandering van uw vrienden op Facebook. Maar hoe werk dat adverteren nu eigenlijk?

Als u een eigen bedrijf heeft kunt u mensen op Facebook via verschillende wegen bereiken. Zo kunt u een account aanmaken waar u regelmatig een bericht op plaatst met betrekking tot uw bedrijf waarin u uw bedrijf promoot. U kunt ook een pagina aanmaken speciaal voor uw bedrijf waar de mogelijkheden veel uitgebreider zijn en meer gericht op ondernemerschap. Zo kunt u met een bedrijfspagina niet alleen berichten posten, maar ook de belangrijke informatie op een overzichtelijke manier presenteren, zoals locatie, openingstijden en manieren om contact op te nemen.

Daarnaast kunnen uw klanten ook recensies schrijven over hun ervaring bij uw bedrijf. Dit kan weer helpen om eventuele nieuwe klanten over te halen om gebruik te maken van uw diensten of producten.

Maar u kunt nog een stap verder gaan. U kunt ook een advertentie account aanmaken waarmee u niet alleen uw bedrijfspagina kunt beheren en promoten, maar ook doelgroepen en locaties kunt instellen om uw bereik te vergroten.

“Met een Facebook advertentie account kunt u net als met Google Ads adverteren voor uw bedrijf.”

Facebook advertentie account

Met een Facebook advertentie account kunt u net als met Google Ads adverteren voor uw bedrijf. Met een Facebook advertentie account zijn de mogelijkheden wel uitgebreider. Zo kunt u niet alleen tekst advertenties maken, maar ook afbeeldingen en video’s gebruiken om uw bedrijf te promoten. De meeste Facebook gebruikers zijn dan ook wat meer visueel ingesteld en zullen eerder kijken naar advertenties waar beeldmateriaal in verwerkt is. Dit spreekt namelijk meer tot de verbeelding en trekt sneller de aandacht dan een stukje tekst.

U kunt ook specifieker op bepaalde groepen mensen adverteren. Facebook maak ook gebruik van de interesses van mensen en de onderwerpen die ze gebruiken in hun berichten. Zo bereikt u dus nog beter uw doelgroep.

Voor- en Nadelen adverteren via Facebook

Het voordeel van adverteren via Facebook, is dat uw boodschap beter te interpreteren is omdat u er beeldmateriaal bij kunt gebruiken. U kunt ook mensen interactiever benaderen door meteen een call-to-action erin te verwerken met bijvoorbeeld een link naar uw website of een oproep tot direct contact. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Ads waarmee u hetzelfde kunt bereiken maar dan met meerdere soorten advertenties.

Nadelen van adverteren voor Facebook zijn vooral het beperkte aantal gebruikers in vergelijking met zoekmachine advertenties. Niet iedereen maakt gebruik van Facebook en vaak zijn mensen eerder geneigd om diensten en producten op te zoeken via een zoekmachine. Daarmee worden ook de doelgroepen die u kunt instellen kleiner. Dat zorgt er voor dat u dus ook minder mensen tegelijk bereikt.

Facebook Advertenties door Digitaal Heerschap

Omdat adverteren niet altijd even gemakkelijk is omdat u rekening moet houden met allerlei algoritmes en regels omtrent de advertenties, is het begrijpelijk dus u niet zomaar hieraan begint. Digitaal Heerschap is gespecialiseerd in online marketing op verschillende platformen zoals Google Ads en Facebook advertenties. Wilt u gebruik maken van onze expertise? Neem dan snel contact met ons op! Wij helpen u graag verder om uw bedrijf te laten groeien. Wilt u meer weten van onze diensten en de mogelijk heden voor uw bedrijf? Doe ook de website check!

Neem vrijblijvend contact op.