3 typen Fysiotherapie waar mensen Online naar Zoeken 

3 typen Fysiotherapie waar mensen Online naar Zoeken

Meer (Online) Marketing
Voor Fysiotherapeuten

In dit artikel leer je:

  • Dat veel mensen op internet zoeken naar verschillende fysiotherapie vormen
  • Welke trends daarin zichtbaar zijn
  • Wat voor marketing methodes jij als fysiotherapeut kan inzetten om deze mensen te bereiken

In augustus 2019 stelt de Rabobank vast dat Fysiotherapeuten meer aan marketing moeten doen om de vraag te sturen. Door dubbele vergrijzing, toename van chronisch zieken en verschuiving van behandeling naar preventie zullen Fysiotherapeuten die zich richten op geriatriefysiotherapie, oncologiefysiotherapie en kinderfysiotherapie in de toekomst het beste presteren.

Om dit te toetsen bekijken wij in dit artikel de zoekvolumes van deze 3 fysiotherapie vormen per maand in Google over de periode januari 2018 – juli 2020 in Nederland. Het gaat hier om het aantal keer per maand dat dit als specifiek zoekwoord invoert. Variaties hiervan zijn niet meegenomen. De volumes op de onderwerpen liggen dus nog hoger.

“In augustus 2019 stelt de Rabobank vast dat Fysiotherapeuten meer aan marketing moeten doen om de vraag te sturen.”

Geriatrie Fysiotherapie

Oncologie Fysiotherapie

Kinderfysiotherapie

Bij oncologie en geriatrie fysiotherapie zien wij inderdaad een opgaande trend. Hierbij zien we dat het zoekvolume sinds begin 2018 een factor 1.5 a 2 keer is gegroeid. Bij kinderfysiotherapie is er sprake van een lichte daling. Een uitgebreid zoektermen onderzoek kan sluitend antwoord geven op de vraag of deze trend dus niet alleen exact voor deze woorden geldt, maar ook voor deze onderwerpen. Wel is het een goede indicatie dat mensen op internet zoeken naar de vormen van Fysiotherapie.

Hoe kom je in Contact met deze Mensen om hen te Helpen?

Om voor deze mensen online zichtbaar te zijn en hen te helpen bij hun klachten, zijn twee
zaken belangrijk:
• Je moet potentiële cliënten uitgebreid informeren over jouw methoden
• Je moet goed zichtbaar zijn in de zoekmachines

Omdat het voor deze therapievormen om het behandelen van complexe klachten gaat, willen mensen uitgebreid kunnen lezen hoe je hen kunt helpen. Om mensen goed te informeren moet je hen vertellen over jouw ervaringen, waarom je goed in staat bent hen te helpen en het “bewijs” leveren aan de hand van praktijkvoorbeelden. Dit kunnen cases zijn van patiënten waarin uitgebreid beschreven wordt wat de problematiek was, hoe de behandelingen zijn verlopen en wat het resultaat was. Een quote of testimonial waarbij jouw cliënt in een korte stuk tekst over hun positieve ervaring vertelt is sterk bewijs.

Marketing kansen voor gezondheidsprofessionals

Ruim 70% van de Nederlanders zoekt online naar een zorgverlener. De online vindbaarheid van jouw praktijk is dus erg belangrijk. Samen met ons kunt u deze potentiële cliënten bereiken door gerichte, hoogwaardige content die is gekoppeld is aan een overzichtelijke en klantvriendelijke website.

Met zowel ervaring in de zorg als in online marketing, zijn wij de perfecte partner om jouw praktijk bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Al zes jaar helpen wij tientallen tevreden klanten vanuit ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk contact, meedenken met onze klanten en vernieuwende ideeën maken ons de ideale partner voor jouw als ondernemer in de zorg.

Neem vrijblijvend contact op.