Pijnlijk, Het Juridisch Loket Is Beter in Marketing dan de Complete Advocatuur

  • 0
Website juridisch loket

Pijnlijk, Het Juridisch Loket Is Beter in Marketing dan de Complete Advocatuur

Category : Blog

Ai, dat is tegen het zere been. De complete advocatuur wordt dagelijks afgetroefd door het Juridisch Loket.

Website juridisch loket

De bezoekers op juridischloket.nl

Het Juridisch Loket slaagt er namelijk wel in om digitaal haar doelgroep te bereiken. Ondanks dat de fysieke kantoren van het Juridisch Loket sluiten, werd het loket bezocht door meer mensen dan ooit tevoren. Hun website trok in 2014 ruim drie miljoen bezoekers! Is het niet vreemd dat honderden ondernemers (lees advocaten kantoren) niet gezamenlijk kunnen bereiken wat één enkele overheidsinstantie wel kan? De overheid is online meer succesvol dan een complete branche van advocaten. Dat moet toch pijn doen.. Gelukkig is het voor advocaten heel eenvoudig ook online succes te behalen, zoals hieronder verder zal worden uitgelegd.

Ja, Maar..

verwijzingen naar advocaat door juridisch loket

Dit ondanks een jaarlijks fors dalend budget.

Nu kunt u zeggen: “Ja, maar veel van die mensen betalen niet voor het advies“.

Dat klopt, maar het JL heeft in 2014 wel ruim 130.000 zaken verwezen naar advocaten. Ondanks een fors gekrompen budget. Dit is nog exclusief het aantal bezoekers dat niet in aanmerking komt voor Pro Deo werk. Die worden direct naar een advocaat verwezen. Ook al zou u slechts 1% van dit aantal online verwijzingen krijgen, dan nog zou u uw beste jaar ooit hebben.

Daarom, wat doet het Juridisch loket nu zo goed?

Vier Online Pijlers van het Juridisch Loket

Een Website met Content

Inderdaad, het JL heeft niet alleen website, ze doen er ook iets mee. En dat is de essentie. Het hebben van een website is niet zo indrukwekkend. Het hebben van een goede website is al iets moeilijker. Maar het hebben van een goede website en deze website ook gebruiken, dat is de essentie.

Website Juridisch LoketDit heeft het JL zeer wel op orde. De site bevat een grote hoeveelheid aan handige artikelen. Hierin wordt aan bezoekers uitgelegd wat bepaalde begrippen betekenen of welke wetten wel/niet van toepassing zijn. Op deze manier hoeft het JL eenvoudige zaken niet oneindig opnieuw uit te leggen.

Hiernaast komen zeer veel mensen via de zoekmachines op deze artikelen terecht, ruim 75% van de bezoekers komt via Google. Dat zijn meer dan 2.000.000 bezoekers waar geen euro aan advertentie tegoed voor wordt uitgegeven!

U begrijpt wel welke website bovenaan staat wanneer iemand “Help, huisbaas wil mij uit huis zetten” intikt..

Google juridisch loket

Allemaal potentiële cliënten waar u niet voor zou hoeven te betalen..

(Ze staan overigens ook op 1 wanneer je zoekt op een lucratieve term als schadevergoeding)

Een Actief Facebook Account

Facebook Juridisch Loket

Facebook, dat medium waar een paar miljoen Nederlanders dagelijks op te vinden zijn. Het Juridisch Loket is breed vertegenwoordigd op Facebook. Met honderden artikelen en meer dan 25.000 likes zijn ze prominent aanwezig op Facebook. Een artikel op hun pagina bereikt dus tienduizenden mensen. Dat is fors effectiever dan een advertentie in plaatselijke courant. En gratis. En blijvend.

Een Actief Twitter Account

twitter strategie juridisch loket

Dit account is niet extreem actief maar er wordt wel meerdere keren per week iets getwitterd. En met zo’n 4.000 volgers wordt ieder bericht door een forse groep mensen gezien en gedeeld. Dat betekent dat met een minuut werk, het Juridisch Loket duizenden mensen kan bereiken. Het JL werkt hiermee stevig aan haar naamsbekendheid.

Een Goedgevuld Youtube Kanaal

En dan dus niet alleen het hebben van een kanaal, ook het plaatsen van video´s hierop. Een van hun meest succesvolle video´s gaat over het ontslag. Wat kan een werknemer in dit geval doen?


Blijkbaar is hier veel interesse in, er hebben namelijk 18.000 mensen naar deze video gekeken. Met een link naar hun website en hun telefoonnummer is dit kanaal ongetwijfeld een bron die jaarlijks duizenden cliënten naar het JL leidt.

Is dit alles kosten effectief

Dit is niet de gedachte die een advocaat primair heeft bij de gedachte aan een nieuwe client. Maar voor de volledigheid dienen we deze som wel te maken. Stel wanneer u zo’n Pro Deo client binnenhaalt, dan kunt u 8 uur declareren voor een echtscheiding. Met een zeer kleine kans dat een dergelijke zaak minder dan 10 uur kost, is dit nauwelijks een lucratieve client. Wanneer u echter een fraudezaak binnen haalt kan dit een heel ander verhaal zijn. Dit zijn zaken die honderden uren voor het volle tarief kunnen betekenen.

Het mooie is dat de kosten voor beide cliënten even hoog zijn: Enkel een investering van tijd!

Echter ook uw tijd is geld waard. Een alternatief is dan om de online strategie aan een professional uit te besteden. Een handvol nieuwe gevonden cliënten zou in dit geval al een positieve ROI geven.

U kunt een gratis analyse van uw website bij mij aanvragen. Mogelijk zijn er aan de hand van dit rapport verbeterpunten waarbij ik u kan helpen. Natuurlijk kunt u altijd vrijblijvend contact met mij opnemen om te bespreken waar er online voor u winst te pakken zou zijn.

Uw Verhaal

Heeft u een vraag naar aanleiding van dit artikel, of een aanvulling? Graag lees ik het in de reacties.

De getallen en grafieken in dit artikel komen uit het jaarverslag van het juridisch loket.

 


About Author

Rolf Wouters

Rolf Wouters is de eigenaar van Digitaal Heerschap. Door kennis van zowel recht als online marketing is hij de ideale persoon voor de online strategie van advocatenkantoren.

Leave a Reply

Contact

Digitaal Heerschap
Linnaeusparkweg 118-2
1098EK Amsterdam
Tel +31614975866
info@digitaalheerschap.nl