• +31 640896904
  • Hooivletstraat 64, 1086 VH, Amsterdam

6 Bewezen Manieren om de Conversie van Call-to-action Buttons te Verhogen

call to action conversie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezoekers die niet klikken, converteren niet.

Als marketeers is dit goed bij ons bekend.

Je bezoekers komen niet door het uit-check proces of melden zich niet aan met een contactformulier zonder niet minimaal op 1 knop te klikken. En die ene knop – net als alle andere knoppen – kan worden verbeterd.

Het is lijkt echter niet makkelijk de conversie van deze knopper te verbeteren. Veel websites bouwers zien de kleine dingen over het hoofd, die de conversie juist zo sterk kunnen verbeteren.

Wat is het probleem?

Eens kijken of jullie de volgende zaken herkennen (die overigens gelden als slechte excuses)

  • Creativiteit is knap lastig als je ruimte hebt voor slechts 2 of 3 woorden.
  • Alles lijkt te worden samengevat met “lees meer”, “registreer hier” of “koop nu”.
  • Als mensen onze spullen echt willen kopen, wordt dat echt niet meer of minder door hoe een knop eruit ziet.
  • Knoppen zijn klein, we hebben grotere dingen om ons zorgen over te maken!

Deze denkwijze blokkeert het stijgen van je conversie ratio. Je call-to-action knop is er niet om zaken samen te vatten, hij is er om mensen iets te laten doen.

Je kan echt meer dan 2 of 3 woorden gebruiken. Een knop die lijkt op de knoppen die op alle sites staan met een lage of gemiddelde conversie, kan niet de knop zijn die je laat zien aan de bezoekers waar je hard voor gewerkt hebt.

Je schrijft je content niet voor bezoekers die met een snel bezoek jouw waar kopen. Meestal is jouw content bedoeld voor echt geïnteresseerde mensen die tot een actie kunnen worden overgehaald met goede en mooie boodschappen.

 

Goed, waar willen we heen?

 

In dit artikel bespreken we 6, met data onderbouwde methoden die bewezen hebben hebben de conversie ratio te kunnen verhogen met 20 tot 90%.

 

 

Leave a reply